onsdag 30 september 2009

Diskussion

J och jag sitter här i soffan som två nördar med varsin dator i knät. Igår gick vi och la oss vid 22.15 och läste varsin bok. Det var jätteskönt!

Hursomhelst så känner vi båda oss trötta och slitna och lite ur humör.
Jag tycker det är jobbigt att energin tar slut, att jag inte orkar sätta mig och spela spel med Robin oftare eller fixa till de där sakerna här hemma som jag velat fixa så länge.

Idag pratade vi om hurvida det är jobbigt att ha två barn eller inte. Jag känner helt ärligt att jag inte tycker det är jobbigt. Däremot så tycker jag att vissa situationer som uppstår kan vara fruktansvärt jobbiga. Som när Noel vaknar tredje natten i rad och inte somnar om förrän efter 1,45h. Eller när vi kommer hem från Dagis, jobb och skola och Noel bara vill bli buren och inte alls är på humör och man ska försöka laga mat. Så har det varit denna veckan i ca 1,5h men sen blir det bra igen.
Men trots allt så skulle jag inte säga att jag tycker det är jobbigt att ha barn. Dom ger mig sann glädje och lycka. Det jobbigaste med att ha barn tycker jag är att man älskar dem så oerhört mycket. :)

1 kommentar:

Millan sa...

Helt sannt! Och egentligen ar det ju inte barnen som ar jobbiga, utan allat det dar andra som man maste gora, som att laga mat eller stada fast man helst bara vill umgas med barnen!Kram