måndag 31 mars 2008

Blomkålssoppa

Idag har jag överraskat mig själv med att slänga ihop en blomkålssoppa! Robin älskar tydligen den dom får på skolan så jag tänkte att det måste jag ju testa...
Saken är att den enlig mig faktiskt blev riktigt god! Robin höll dock helt ärligt på att kräkas, vilket jag tar som ett litet nederlag... Nu får jag äta blomkålssoppa själv resten av denna veckan. Fast Carro upplyste mig om att det kanske inte är en bra kombo om man ska föda barn... vilket inte borde vara något problem för mig med andra ord.
Har hört skräckhistorier om folk som fått gå 23 dagar innan igångsättning, men då borde ju visserligen blomkålen lämnat kroppen...?

Annars har jag också försökt mig på att sy idag, eller tja jag kom bara till att köpa tyg och försöka trä maskinen, vilket inte gick så bra... När jag testat lite olika konstallationer på trådföring så gick symaskinsnålen av... Symaskinen hade också skapat en skarp rispa i bordet så då gav jag upp.

Gav mig därefter på ett hemligt projekt av typen, ge bort saker du gjort själv.... Blev sådär så än så länge behöver ingen oroa sig för att få jobbiga hemmagjorda presenter man inte vet vad man ska göra av...

Frågan är vad jag kan ta tag i imorgon? :)

//S

2 kommentarer:

Millan sa...

:-D hahahaha at du blomkalssoppa - det kanske skrammer ut bebisen om du far en massa gaser i magen??
Jag storgillar vagnen forresten. Riktigt frasig! :-)

Tur att det ar langt kvar till min fodelsedag da sa att jag inte behover oroa mig for att fa hemmagjorda korgar eller tavlor. Eller vanta nu... tavlor och korgar var ju min grej for nagra ar sedan ;-)

Kramis

Sandrissen sa...

hehe ja just det ja! Du var ju inne i korgsvängen ett tag! Jag klarade mig nog? :)

Jojo blomkålssoppan kan nog skrämma slag på de stackars barnmorskorna så jag får nog lugna mig med den nu...

:) kramkram