tisdag 22 april 2008

Amningsrajv

Om någon undrar så har jag befunnit mig i en helt total amningsbubbla, då jag ammat i stort sett alla timmar om dagen. Sån tur är har Noel hittills skött nätterna bra och då sovit runt 4 timmar i rad, ammat och sovit ytterligare 4. Jag håller tummarna för att det ska få fortsätta så.

Det jobbiga är att Noel inte har gått upp i vikt. Han vägde idag bara 3445g, alltså mindre än när han föddes! Detta är oerhört frustrerande och jag begriper inte hur det är möjligt efter alla dessa timmar han ätit?! Antagligen är mjölken inte tillräckligt mättande.. Nu ska vi ge ersättning efter jag ammat och förhoppningsvis vänder det nu. Man märker redan att han är mycket nöjdare.

Stackarn måste ju undrat vad det är för värld han kommit till, där man aldrig får äta sig mätt!

Sov så gott!

//S

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS Herregud vilken söt liten pojke!

Vi får väl träffa lillkillen till sommaren.

Robbin blev plötsligt jättestor nu, han är ju så fin han med.

Ha det och hälsa hela familjen.

Kram från

Marie Söderbom.

Sandrissen sa...

Hej Marie! :)

Tackar, ja visst är han söt! Kan titta på honom hur länge som helst. Och tur är väl det så mycket som jag har ammat! :)

Ja hoppas vi ses mycket nu i sommar!

Stor kram och hälsa du med!

//Sandra